PAELLA


Idag fick jag för mig att laga paella till middag. Det blev toppen gott! Blev massa kvar när både jag och Danne ätit oss mätta. Så imorgon blir det lyxmatlåda!

Så här gör jag min paella:

¤ Fräs quornbitar, en hackad gullök, 3 vitlöksklyftor och två röda paprikor i olivolja.

¤ Häll ner allt i en stor kastrull och tillsätt 3 dl långkornigtris, 1 gram saffran, 1 krm cayennepeppar och 1 krm paprikapulver. Fräs alla tillsammans i ca 1 min.

¤ Tillsätt 1 liter vatten och 2 grönsaks buljongtärningar och låt sjuda i ca. 15 min.

¤ Häll sedan i 2 dl grönaärtor och en burk räkor. Låt sjuda ytterligare ca. 5-10 min.

Servera med citron och färskt bröd!

Jätte lätt, snabbt och gott!

Nu har vi kokat kaffe som vi ska ta med oss ut nånstans i skog och mark!







Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad gott :D

2009-09-07 @ 18:45:03
URL: http://sjacovic.blogg.se/
Postat av: fanny

men mums!

det vill jag att du bjuder mig på!

2009-09-07 @ 19:00:37
URL: http://choooselife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0