våffeldag


Idag är det våffeldag och va passar sig bättre då än att käka våfflor med två underbara vänner?!
Ska hem till Fanny efter jobbet ikväll och mysa med henne och Anna.

Kände mig helt borta i skallen igår så när klockan slog 19 och jag fick stänga butiken va lyckan gjord.
Åkte hem till Danne och ställde mig och rullade köttbullar och stuva makaroner. Det är ju så gott med husmanskost!

Blev lite slökoll på tv en skön dusch med en massa nya krämer och peeling och sen rakt ner i sängen. Det va nog extra skönt att sova i natt. Ett nytt täcke hade nämligen inhandlats.
Hela Dannes hem slängs typ ut. Han byter matta, gardiner, sängkläder, tvättar alla sina kläder, rollar soffan och dammsugen och torkar golven jämt. Alla för att jag ska kunna vara här. Är ju så mkt katthår, prosit!
Men det blir super bra. Snart kommer jag nog inte snora nå alls!

Har haft en liten "betala räkningar" stund nu på morgonen. Tycker om att betala räkningar. Eller jag tycker ju inte om att pengarna försvinner från kontot. Men det är en viss tillfredställelse när man betalar och gör rätt för sig.
Nån som känner igen sig?

Den här låten är till er, Liza och Elin!




Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0